شناسهٔ خبر: 172860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

تاکید بر لزوم ساماندهی موضوع تعاونی‌های مسکن خارج از محدوده شهر زنجان

ه معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان بر لزوم ساماندهی موضوع تعاونی‌های مسکن خارج از محدوده شهر زنجان تاکید کرد و گفت: در این رابطه سند راهبردی تهیه و به تهران ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، رحیم توسلیان در آئین تجلیل و نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، بر لزوم ساماندهی موضوع تعاونی‌های مسکن خارج از محدوده شهر زنجان تاکید کرد و گفت: در این رابطه سند راهبردی تهیه و به تهران ارسال شده که بعد از تایید می‌توانیم با توجه به آن سند نسبت به حل و فصل مشکلات این تعاونی‌ها اقدام کنیم که در نتیجه مسکن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازسنجی در حوزه مسکن موضوعی پیچیده است و بخشی از آن به تقاضای مصرفی و بخشی نیاز مبادلاتی است، ابراز کرد: نیاز مبادلاتی مسکن ریشه در ساختار اقتصادی و حجم نقدینگی دارد.

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه پشت پرده برخی از تعاونی‌های مسکن نشان می‌دهد، نیاز مبادلاتی در آن‌ها پررنگ‌تر است، گفت: افرادی هستند که با امید اینکه صاحب زمین و مسکن شوند در دام فیش‌ها افتادند.

توسلیان تاکید کرد: برخی تعاونی‌های مسکن قبل از اینکه زمین را تعیین تکلیف کنند، زمین خارج از محدوده را به مردم واگذار کرده و این کار تبعات اجتماعی هم داشته است.